Loading ....
Przedszkole nr 8 im. Czerwonego Kapturka w Wołominie
Biuletyn Informacji Publicznej
przedszkola nr 8 im. Czerwonego Kapturka w Wołominie
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
Wiejska 6
05-200 Wołomin
tel: 22 787-33-21, 451075009
e-mail: kontakt@p8.wolomin.org
strona: https://p8.wolomin.org


Przedszkole nr 8 im. Czerwonego Kapturka w Wołominie jestm przedszkolem publicznym, do którego corocznie przyjmowane są dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

W przedszkolu funkcjonują oddziały:

    grupa  I " Biedronki"   3-latki    
    grupa  II " Pszczółki"    4-latki  
    grupa III "Żabki"     5-latki 
    grupa IV " Motylki"      6 -latki   

 
 Koncepcja pracy przedszkola

 Każde dziecko jest dla nas ważne!  Zrobimy wszystko aby czuło się bezpieczne i akceptowane.

 Pomożemy mu poznać siebie samego, by stało się samodzielne i otwarte na świat.

Wychowanie przedszkolne stanowi podstawę przyszłego rozwoju dziecka, dlatego powinno być najwyższej jakości. W naszej placówce chcemy dążyć do stworzenia jak najlepszych warunków dla prawidłowego i harmonijnego rozwoju dziecka, umożliwiając mu określenie własnej indywidualności, na którą składają się predyspozycje fizyczne, emocjonalne, społeczne i duchowe.

  Podejmujemy takie działania, aby każdemu dziecku stworzyć odpowiednie warunki do wszechstronnego rozwoju, w miarę jego indywidualnych potrzeb, w bezpiecznym i przyjaznym środowisku.

 Zaplanowane przez nas zadania dotyczą wszystkich obszarów działalności przedszkola, uwzględniają potrzebydzieci, rodziców i pracowników przedszkola oraz nasze tradycje i doświadczenia.

  Naszą pracę wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńczą opieramy na programach wychowania przedszkolnego zgodnych
z podstawą programową wychowania przedszkolnego a szczegółowe zadania i sposoby realizacji znajdują się
w programach pracy naszego przedszkola, opracowywanych na kolejne lata.

    Chcemy, aby  działania naszego przedszkola nakierowane były na dziecko, jego indywidualność, spontaniczność
i swobodę oraz jego wielokierunkowy rozwój.

  W praktyce staramy się stosować zasadę podmiotowości, poszanowania praw dziecka, partnerskiego dialogu oraz dobrowolności udziału. Dziecko jest pełnoprawnym uczestnikiem procesu edukacyjnego. 

 

   Staramy się tworzyć jak najwięcej okazji do samodzielnego podejmowania decyzji i dokonywania wyborów przez dziecko.

 W trosce o emocjonalny rozwój dziecka stosujemy zasady i formy pedagogiki zabawy sprzyjające kreowaniu otwartych postaw: życzliwości, szacunku i tolerancji dla innych, a jednocześnie wspomagających budowanie przez dziecko poczucie własnej wartości i pozytywnego obrazu własnej osoby. 

 Z dużą troską chcemy odnosić się do kształtowania społecznych kompetencji dziecka, umiejętności  funkcjonowania
i współdziałania w grupie, nawiązywania relacji interpersonalnych, komunikowani się z rówieśnikami i dorosłymi oraz rozwiązywania konfliktów.

 

 Priorytetem pracy naszego Przedszkola jest:

  •  Solidne przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole,
  • Dbałość o zaufanie rodziców,
  • Stymulowanie indywidualnego rozwoju każdego dziecka, zgodnie z jego możliwościami,
  • Kształtowanie u dzieci szeroko pojętej samodzielności,
  • Zapewnienie dziecku właściwej opieki i warunków pobytu w przedszkolu,
    w poszanowaniu jego godności osobistej, ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej
  • Umożliwienie dziecku korzystania z pomocy i opieki specjalistycznej
    (psychologa i logopedy)
  • Podmiotowe traktowanie dziecka w procesie dydaktyczno-wychowawczym
  • Zapewnienie wychowankom miłej i serdecznej atmosfery oraz klimatu życzliwości 

 W naszym przedszkolu wspieramy dziecko w budowaniu silnej osobowości, w uświadamianiu własnej wartości.  Dlatego staramy się stwarzać dziecku sytuacje, w których będzie miało możliwość realizowania swoich potrzeb, zainteresowań, dążenia do samodzielności i niezależności.

     Szczególną uwagę przywiązujemy do dialogu z rodzicami. Jesteśmy otwarci na pomysły i sugestie rodziców, oraz na aktywną współpracę.

 

 

 

 

 

 

Pokaż informacje o artykule