Menu

  1. O nas
  2. Oferta edukacyjna
    1. Kadra
    2. Rozkład dnia
    3. Kalendarz imprez
    4. Programy edukacyjne
  3. Opłaty
  4. Dokumenty przedszkola
    1. Statut
    2. Podstawa Programowa
    3. Klauzula informacyjna
      1. klauzula
  5. Rekrutacja
    1. Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025
    2. Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola
    3. Oświadczenie
    4. Deklaracja o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego
  6. Informacje o przedszkolu
    1. Kontakt
    2. Mapa dojazdu
    3. Dane teleadresowe
    4. Godziny pracy
    5. Przedmiot działalności i kompetencje
    6. Historia
    7. Ogłoszenia różne
      1. ogłoszenie o konkursie na dyrektora przedszkola
  7. Organizacja
  8. Organy przedszkola
    1. Organy przedszkola
    2. Dyrektor
    3. Rada pedagogiczna
    4. Rada rodziców
  9. Pracownicy
    1. Nauczyciele
    2. Logopeda
    3. Psycholog
    4. Pracownicy administracji i pracownicy obsługi
    5. pedagog specjalny
  10. Zamówienia publiczne i przetargi
  11. Status prawny
    1. Akt założycielski
    2. Prawo oświatowe
    3. Statut przedszkola
    4. zarządzenia dyrektora
  12. Rodzice – prawa i obowiązki
  13. Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw, skarg i wniosków
    1. Listownie
    2. Telefonicznie
    3. Mailowo
    4. Osobiście
    5. dostępność cyfrowa
      1. deklaracja dostępności
  14. Rejestry, ewidencje, archiwa
    1. Księga ewidencji dzieci
    2. Dziennik korespondencji
    3. Rejestr skarg i wniosków
  15. Majątek przedszkola
    1. Księgozbiór
    2. Wyposażenie
    3. Księgowość
  16. Finanse przedszkola
  17. SERWIS
    1. Redakcja
    2. Wyszukiwarka
    3. Instrukcja obsługi serwisu
    4. Rejestr zmian
    5. Polityka plików cookie
  18. Deklaracja dostępności
    1. Deklaracja dostępności

Przedszkole nr 8 im. Czerwonego Kapturka w Wołominie jest trzyoddziałowym przedszkolem publicznym, do którego corocznie przyjmowane są dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

W przedszkolu funkcjonują trzy oddziały:

    grupa  I " Biedronki"   3-4 latki    
    grupa  II " Pszczółki"   - 5 latki        
    grupa III " Motylki"       - 6 latki   


Koncepcja pracy przedszkola

 Każde dziecko jest dla nas ważne!  Zrobimy wszystko aby czuło się bezpieczne i akceptowane.

Pomożemy mu poznać siebie samego, by stało się samodzielne i otwarte na świat.

Wychowanie przedszkolne stanowi podstawę przyszłego rozwoju dziecka, dlatego powinno być najwyższej jakości. W naszej placówce chcemy dążyć do stworzenia jak najlepszych warunków dla prawidłowego i harmonijnego rozwoju dziecka, umożliwiając mu określenie własnej indywidualności, na którą składają się predyspozycje fizyczne, emocjonalne, społeczne i duchowe.

   Podejmujemy takie działania, aby każdemu dziecku stworzyć odpowiednie warunki do wszechstronnego rozwoju, w miarę jego indywidualnych potrzeb, w bezpiecznym i przyjaznym środowisku.

Zaplanowane przez nas zadania dotyczą wszystkich obszarów działalności przedszkola, uwzględniają potrzebydzieci, rodziców i pracowników przedszkola oraz
 nasze tradycje i doświadczenia.

Naszą pracę wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńczą opieramy na programach wychowania
przedszkolnego zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego
a szczegółowe zadania i sposoby realizacji znajdują się w programach pracy naszego przedszkola, opracowywanych na kolejne lata.

 Chcemy, aby  działania naszego przedszkola nakierowane były na dziecko, jego indywidualność, spontaniczność i swobodę oraz jego wielokierunkowy rozwój.


W praktyce staramy się stosować zasadę podmiotowości, poszanowania praw dziecka, partnerskiego dialogu oraz dobrowolności udziału. Dziecko jest pełnoprawnym uczestnikiem procesu edukacyjnego

 

 

 

 

Staramy się tworzyć jak najwięcej okazji do samodzielnego podejmowania decyzji i dokonywania wyborów przez dziecko.

 

 

 

 W trosce o emocjonalny rozwój dziecka stosujemy zasady i formy pedagogiki zabawy sprzyjające kreowaniu otwartych postaw: życzliwości, szacunku i tolerancji dla innych,
a jednocześnie wspomagających budowanie przez dziecko poczucie własnej wartości
 i pozytywnego obrazu własnej osoby.

 Z dużą troską chcemy odnosić się do kształtowania społecznych kompetencji dziecka, umiejętności  funkcjonowania i współdziałania w grupie, nawiązywania relacji interpersonalnych, komunikowani się z rówieśnikami i dorosłymi oraz rozwiązywania konfliktów.


Priorytetem pracy naszego Przedszkola jest:

 

 

 

W naszym przedszkolu wspieramy dziecko w budowaniu silnej osobowości, w uświadamianiu własnej wartości.  Dlatego staramy się stwarzać dziecku sytuacje, w których będzie miało możliwość realizowania swoich potrzeb, zainteresowań, dążenia do samodzielności i niezależności.

 

  Szczególną uwagę przywiązujemy do dialogu z rodzicami. Jesteśmy otwarci na pomysły i sugestie rodziców, oraz na aktywną współpracę.

 

 

 

 

 

Pokaż informacje o artykule
Loading ....
Przedszkole nr 8 im. Czerwonego Kapturka w Wołominie
Biuletyn Informacji Publicznej
przedszkola nr 8 im. Czerwonego Kapturka w Wołominie
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
Wiejska 6
05-200 Wołomin
tel: 22 787-33-21, 451075009
e-mail: kontakt@p8.wolomin.org
strona: https://p8.wolomin.org

Przedszkole nr 8 im. Czerwonego Kapturka w Wołominie jest trzyoddziałowym przedszkolem publicznym, do którego corocznie przyjmowane są dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

W przedszkolu funkcjonują trzy oddziały:

    grupa  I " Biedronki"   3-4 latki    
    grupa  II " Pszczółki"   - 5 latki        
    grupa III " Motylki"       - 6 latki   


Koncepcja pracy przedszkola

 Każde dziecko jest dla nas ważne!  Zrobimy wszystko aby czuło się bezpieczne i akceptowane.

Pomożemy mu poznać siebie samego, by stało się samodzielne i otwarte na świat.

Wychowanie przedszkolne stanowi podstawę przyszłego rozwoju dziecka, dlatego powinno być najwyższej jakości. W naszej placówce chcemy dążyć do stworzenia jak najlepszych warunków dla prawidłowego i harmonijnego rozwoju dziecka, umożliwiając mu określenie własnej indywidualności, na którą składają się predyspozycje fizyczne, emocjonalne, społeczne i duchowe.

   Podejmujemy takie działania, aby każdemu dziecku stworzyć odpowiednie warunki do wszechstronnego rozwoju, w miarę jego indywidualnych potrzeb, w bezpiecznym i przyjaznym środowisku.

Zaplanowane przez nas zadania dotyczą wszystkich obszarów działalności przedszkola, uwzględniają potrzebydzieci, rodziców i pracowników przedszkola oraz
 nasze tradycje i doświadczenia.

Naszą pracę wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńczą opieramy na programach wychowania
przedszkolnego zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego
a szczegółowe zadania i sposoby realizacji znajdują się w programach pracy naszego przedszkola, opracowywanych na kolejne lata.

 Chcemy, aby  działania naszego przedszkola nakierowane były na dziecko, jego indywidualność, spontaniczność i swobodę oraz jego wielokierunkowy rozwój.


W praktyce staramy się stosować zasadę podmiotowości, poszanowania praw dziecka, partnerskiego dialogu oraz dobrowolności udziału. Dziecko jest pełnoprawnym uczestnikiem procesu edukacyjnego

 

 

 

 

Staramy się tworzyć jak najwięcej okazji do samodzielnego podejmowania decyzji i dokonywania wyborów przez dziecko.

 

 

 

 W trosce o emocjonalny rozwój dziecka stosujemy zasady i formy pedagogiki zabawy sprzyjające kreowaniu otwartych postaw: życzliwości, szacunku i tolerancji dla innych,
a jednocześnie wspomagających budowanie przez dziecko poczucie własnej wartości
 i pozytywnego obrazu własnej osoby.

 Z dużą troską chcemy odnosić się do kształtowania społecznych kompetencji dziecka, umiejętności  funkcjonowania i współdziałania w grupie, nawiązywania relacji interpersonalnych, komunikowani się z rówieśnikami i dorosłymi oraz rozwiązywania konfliktów.


Priorytetem pracy naszego Przedszkola jest:

 

  • Solidne przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole,
  • Dbałość o zaufanie rodziców,
  • Stymulowanie indywidualnego rozwoju każdego dziecka, zgodnie z jego możliwościami,
  • Kształtowanie u dzieci szeroko pojętej samodzielności,
  • Zapewnienie dziecku właściwej opieki i warunków pobytu w przedszkolu,
    w poszanowaniu jego godności osobistej, ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej
  • Umożliwienie dziecku korzystania z pomocy i opieki specjalistycznej
    (psychologa i logopedy)
  • Podmiotowe traktowanie dziecka w procesie dydaktyczno-wychowawczym
  • Zapewnienie wychowankom miłej i serdecznej atmosfery oraz klimatu życzliwości

 

 

W naszym przedszkolu wspieramy dziecko w budowaniu silnej osobowości, w uświadamianiu własnej wartości.  Dlatego staramy się stwarzać dziecku sytuacje, w których będzie miało możliwość realizowania swoich potrzeb, zainteresowań, dążenia do samodzielności i niezależności.

 

  Szczególną uwagę przywiązujemy do dialogu z rodzicami. Jesteśmy otwarci na pomysły i sugestie rodziców, oraz na aktywną współpracę.

 

 

 

 

 

Pokaż informacje o artykule
Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.wiem, zamknij